Hétpecsét Információbiztonsági Egyesület

A Telekom válasza a leállás miatt elégedetlenkedőknek

Csütörtökön országszerte akadozott a Telekom mobilinternet-szolgáltatása, amely egyes esetekben kihatással lehetett a a beszédforgalomra is. Az ügyfelek azonnal elkezdtek panaszkodni: a mobilszolgáltató Facebook-oldalán kitett utolsó poszthoz – egy Huawei-telefon tesztje alatt – rengeteg hozzászólás érkezett. Amellett, hogy azt kérdezték, mi történt, és mikor lesz vége, felvetették, hogy miért nem tájékoztatta megfelelően a felhasználókat a Telekom, valamint hogy kapnak-e a kiesett idő miatt kártérítést.

Mivel csak pár órán keresztül tartott a kiesés, ezért kártérítési kötelezettsége nincs a cégnek. A Magyar Telekom kommunikációs igazgatósága lapunknak adott válaszában így írt:

"A jelenleg hatályos jogszabályok szerint a szolgáltatónak 72 órán belül kell elhárítani a szolgáltatáskiesést okozó hibát, és ez a tegnap délelőtt a Telekom mobilinternet- és egyes esetekben hangszolgáltatásait érintő IP-hálózati hiba esetében megtörtént. A vállalt minőségi paraméterek teljesülését az egyes szolgáltatások vonatkozásában a hiba nem érintette."

A tájékoztatásról úgy gondolták, hogy rendben van, „szinte azonnal küldtünk információt az érdeklődő sajtóorgánumoknak és az MTI-nek, és kollégáink a Telekom Facebook-oldalán is kezelték a témában beérkező posztokat”. Mivel számos online médiumban megjelent az akadozás, ezért elegendőnek tartották a tájékoztatást, emiatt sem küldtek például sms-t . Arra nem válaszoltak, miért nem raktak ki külön posztot a Facebook-oldalukra is.

Hozzátették, honlapjuk főoldalán is tervezték a tájékoztatást, „azonban a probléma órákon belül megoldódott, így erre már nem került sor”.

A szolgáltatások akadását csütörtökön nagyjából 10 óra körül kezdték jelezni az ügyfelek, a szakemberek valamivel délután 2 előtt javították ki a hibát. Arra nem kaptunk választ, hogy a felhasználók számíthatnak-e ilyen problémára a közeljövőben gyakrabban is, vagy ez csak egy egyszeri eset volt.

A cikk.

SCHULTZ ANTAL - 2016. JANUÁR 15. 11:22

Telekom tájékoztatás

Megtekintés: 951