Az európai fogyasztók készen állnak a biometrikus azonosítási megoldások használatára
A Visa Inc. (NYSE: V) legújabb felmérése szerint az európai fogyasztók nyitottak a fizetéseknél használt biometrikus azonosításra – különösképpen, ha azt további biztonsági intézkedések is kiegészítik. A megkérdezettek közel háromnegyede (73%) találja biztonságos fizetési formának a két-faktoros hitelesítést, ahol a vásárlás során a fizetési eszközön a számlabirtokos biometrikus azonosítása is szükséges. A két-faktoros azonosításnak egyrészt része a fizetési eszköz, mint a bankkártya vagy a mobileszköz, másrészt a fogyasztóra egyedileg jellemző azonosító, amit a biometrikus hitelesítésnél használ, vagy egy olyan információ, ami a fogyasztó birtokában van, mint például a PIN-kód vagy a jelszó. A személyes vagy online fizetés tekintetében a megkérdezettek kétharmada (68%) használná szívesen a biometrikus azonosítást, mint fizetési hitelesítési formát. Az online kereskedők kapnak ezzel leginkább lehetőséget a fejlődésre, mivel a válaszadók egyharmada (31%) állította, hogy történt már olyan, hogy félbehagytak online vásárlást a biztonsági folyamat miatt.
Jonathan Vaux, innovációs együttműködésekért felelős ügyvezető igazgató elmondta:
„A biometrikus azonosítás és hitelesítés rendkívül izgalmas lehetőségeket kínál a fizetés területén, hiszen lehetővé teszi a fogyasztói élmény korszerűsítését és fejlesztését. Kutatásunk azt mutatja, hogy ahogyan az emberek megismerkednek a biometrikus megoldások előnyeivel különböző eszközeiken, egyre inkább megbízható azonosítási módszerként tekintenek rájuk. Azonban kihívást jelenthet a biometrikus megoldások esetében, ha ez az egyetlen hitelesítés, amit használunk. Előfordulhat ugyanis, hogy téves-pozitív vagy téves-negatív eredményt hoz az azonosítás, mivel a PIN-kóddal ellentétben, ahol vagy helyesen, vagy helytelenül ütjük be a kódot, a biometrikus azonosítás a megegyezés valószínűségén alapszik. A biometrikus azonosítás akkor működik a leghatékonyabban, ha más tényezőkkel együtt alkalmazzák, mint például a fizetési eszközzel, geo-lokációs technológiával vagy további azonosítási megoldásokkal. Épp ezért úgy véljük, hogy fontos a holisztikus megközelítés, amely számos rendelkezésre álló technológiát is figyelembe vesz, így hozzájárul a jobb vásárlási élményhez, kezdve a kártya igénylésétől, a vásárláson át egészen az egyenleg lekérdezéséig.
A biometrikus azonosítás előnyeit nézve – amikor a személyazonosságot hitelesítő folyamat egy egyedi, csak arra a bizonyos személyre illő jellegzetességen alapul, mint az ujjlenyomat vagy az írisz mintázata – az európai fogyasztók mintegy fele (51%) véli úgy, hogy ez az azonosító módszer a hagyományosnál gyorsabb és egyszerűbb fizetési élményt tud nyújtani. Ehhez hasonlóan, a felmérésben résztevők egyharmada (33%) találta vonzónak, hogy biometrikus azonosítás esetén adataik akkor is biztonságban vannak, ha elvesztik, vagy ellopják fizetési eszközüket.“
Vaux hozzátette:
„Az idő elteltével, a fogyasztók egyre több választási lehetőséggel fogják szembe találni magukat a fizetés területén. Ahogyan a fizetési szokások is változni fognak, attól függően, hogy hol és milyen eszközről vásárolunk, az azonosítási módszereknek is naprakésznek kell lenniük. Míg a biometrikus azonosítási formák remek lehetőséget kínálnak a kényelem és biztonság közti egyensúly megteremtésére, nem csupán ez a módszer lehet a válasz. A jövőben több megoldás kombinációját is láthatjuk majd, az adott vásárlási helyzettől függően. Azzal, hogy alkalmazkodunk és felismerjük, hogy ezek a technológiák már megalapozott azonosítási formák, segíthetünk egy olyan fizetési környezet kialakításában, amely továbbra is biztonságos, kényelmes és diszkrét fizetési élményt nyújt.”
A jól ismert ujjlenyomat
A kutatás, amelyben több mint 14 000 európai fogyasztó vett rész, rávilágít arra, hogy a biometrikus megoldások megítélése és ismerete fontos tényezők lehetnek annak bevezetésében. A mobilfizetés elterjedésével, az ujjlenyomat felismerés minősül a biometrikus fizetés legkedveltebb formájának, egyszerűsége és biztonságossága miatt. A biometrikus technológiák közül biztonsági szempontból a fogyasztók 81 százaléka látja az ujjlenyomat felismerést a legmegbízhatóbbnak, melyet az írisz mintázat felismerés követ 76 százalékkal.
Ez az oka annak, hogy a megkérdezettek több mint fele (53%) preferálja az ujjlenyomat felismerést más biometrikus azonosítási formákkal szemben a fizetés során.
Európában néhányan előnyben részesítenék a hang- vagy arcfelismerést, mint fizetési megoldást, legyen szó akár bolti (12%) vagy online vásárlásról (15%). Az Egyesült Királyságban ezek a számok alacsonyabbak, nagyjából 8 és 12 százalék a fizetéshez használt hang- és az arcfelismerést preferálók aránya.
Kulcsfontosságú a biztonság és a zökkenőmentes kereskedelem közötti egyensúly
A fogyasztók több mint kétharmada (67%) ismerte fel a személyazonosságot hitelesítő biztonsági adatok védelmének fontosságát, így az új azonosítási formáknak egyensúlyt kell kialakítaniuk a gyorsaság és biztonság között.
A kutatás rámutatott, hogy a biometrikus azonosítást majdnem ugyanolyan mértékben fontosnak értékelték a személyes fizetések esetében, ahol a gyorsaság hatékonysága kiemelten fontos, mint az online tranzakcióknál.
Ezt mutatják az eredmények is, miszerint:
-48% szeretné használni a biometrikus azonosítást a tömegközlekedésen
-47% szeretné használni a biometrikus azonosítást étteremben vagy bárban való fizetésnél
-46% szeretné használni termékek és szolgáltatások vásárlásánál pl. szupermarketek, kávézók, vagy gyorséttermek
-40% szeretné használni az online vásárlásnál 39% pedig online tartalom letöltésén
biometrikus azonosítás ujjlenyomat
Megtekintés: 1539