Hétpecsét Információbiztonsági Egyesület

Kirúgták a rendszergazdát, de ami azután történt, arra nem voltak felkészülve: DEL *.*

Nincs olyan dolog, amitől jobban félne egy tárhelyszolgáltató, mint az adatvesztés. Emiatt aztán minden lehetséges módon megpróbálják elkerülni, hogy ilyesmi bekövetkezzen, a holland Verelox nevű cég azonban egy tényezőt kifelejtett a számításból: egy volt alkalmazottjukat.

A Bleeping Computer beszámolója szerint a Hágában működő cégnél múlt csütörtökön jelentkeztek először a problémák, amikor az ügyfeleik nem tudtak hozzáférni sem a szerverekhez, sem a cég honlapjához. Egy napba került, mire ismét elérhető lett a weboldal, amin közölték: a cég egyik volt rendszergazdája minden ügyféladatot, valamint a vállalati szerverek többségét is törölte. Egy tárhelyszolgáltatónál ez azért meglehetősen nagy probléma.

A cég úgy döntött, a maradék szervereit lekapcsolja, hogy a visszaállításra tudjanak koncentrálni. Az ügyfeleknek kártérítést ígértek, a cég honlapján pedig folyamatosan tájékoztatják őket, hogy épp hol tart a visszaállítási folyamat. Ezek szerint Hollandiában és Kanadában már működni látszik a rendszer, Franciaországban azonban egylőre még dolgoznak. Emellett egy emailcímet is megadtak, amin keresztül az ügyfelek felvehetik a kapcsolatot a szakemberekkel.

A cikk

Megtekintés: 1074